Att vara en Au Pair

Det är slitsamt! Mycket är inte som jag tänkt mig men vad är? Det är så skönt att ha tjejerna så nära, andra au pairer är de enda som förstår. Det låter aslöjligt men det är så. Det är något speciellt med att bo där man jobbar. På nått sätt känns det som man aldrig är ledig om man är kvar i huset efter att man slutat. ''Chefen'' och ''jobbet'' finns ju där. Det är så mycket som man måste hålla koll på jämt. Se till så de har med sig allt de behöver inför aktiviteter och att allt blir tvättat till samma aktivitet dagen efter. Se till att de har en handduk efter duschen, att tvål finns, att toalettpapper finns.
3 ungar som vill vara på 3 olika våningar i huset, då ska man hålla koll på vem som ringer mamma/pappa och varför de ringer, man ska underhålla alla och hålla koll på vad de gör. Puh. Stoppa bråk och försöka vara opartisk. Ta diskussioner (=bråka) med barnen. Se till att de borstar tänder och tvättar händer. Hålla koll på vad de äter. Sen ska man tvätta och städa efter ungarna. Soppa golven efter deras måltider, diska, damma, dammsuga, bädda säng & vika tvätt. Det känns som man gör tusen saker som inte syns. Trodde inte det skulle kännas som ett jobb innan jag kom hit, men jo, det är ett jobb!
 
Men att vara en au pair är också så najs. När barnen (eller i alla fall ett av dem) är snälla och mysiga är det hur bra som helst. Då känns det som ett av världens degiste jobb! Att få bo i en ny familj som är så gulliga mot en är mys. Jag betalar nästan aldrig något själv, bara om jag äter middag ute. Åker jag och handlar mat får jag liksom köpa vad jag vill och de betalar det, så snälla! Jag får vara med på deras släkt och kompismiddagar om jag vill och jag får dra mig undan, awesome. Jag får använda bilen på fritiden för att åka till Ridgewood å friends. Tycker även det är så grymt att familjen är helt lugn med att man drar utgångar och pubhäng, tror inte alla au pairer är i samma sitts.
Jag får bo i USA, jag får grymma upplevelser och nya vänner. Livet är bra!

Kommentarer till detta inlägg:

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mitt namn?

E-postadress: (kommer inte att publiceras)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tackar!