NANTUCKET

Nu ska jag berätta om Nantucket. Nantucket är en ö som ligger utanför USAs östkust och tillhör delstaten Massachusetts. På ön bor ca 10 000 året om (fattar inte hur nån vill bo här mitt i vintern men okej) och på sommaren bor det ca 55 000 här samtidigt. 
Alla hus har samma fasad, gråa plattor (utom husen i town som kan vara i tegel eller vitt/grått trä) det är såå fint här verkligen. 
Har undrat i 6 veckor vart alla filmstjärneliknanade snyggingar befinner sig, 
*kliver av båten på Nantucket*, ''aha''
Här är man rik, smal och snygg. Man bär kläder med ''Nantucket'' skrivet på. Alltså säkert mer än 9 av 10 har kläder med ''Nantucket'' skriver på. Hade ju aldrig funkat hemma. 
 
Varit borta sedan torsdagen den tjugoandre till nu söndag trettioförsta. Första natten sov vi i Cape Cod där vi träffade lite familjevänner. 
Från färjan, Cape Cod. 
 

 
Hello Nantucket. Let's go to the beach
 


Min kamera fick tyvärr ett nervöstsammanbrott efter denna bild (whyyy?) så nu måste jag köpa en ny kamera. KUL.
 
Jag och M gjorde fina sandslott, här har vi även en fotbollsplan och en basebollplan
 
 
Var tvungen att köpa något med Nantucket på, kände mig utanför.

Åh, äntligen grovt bröd. Så goooott.
 
 
 
 
På grund av de senaste årent jättestormar har delar av ön ''trillat ner i havet'' och därför finns bara detta kvar av lekplatsen som fanns vid fyren innan (scary as hell): 

Oj vad mycket man ser. Är i alla fall en glass från The Jucie Bar, Nantuckets absolut populärate glassställe, man står i en lång kö till och med utanför The Jucie Bar för att få köpa deras glass.
 
 Glass från Millie's, en resturang där vi åt två gånger, för mums! Smak: Smores, oh my god va gott.

Kommentarer till detta inlägg:
Postat av: Pia

Härlig semester, ser Gööörfint ut!
Synd med kameran! ;-(

2013-08-31 @ 20:18:39

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mitt namn?

E-postadress: (kommer inte att publiceras)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tackar!