RIDGEWOOD

Tänkte berätta lite om mitt nya hem, Ridgewood. En mysig liten stad där allt rullar på och farligheter inte existerar. Har ni sett The Truman Show? Om inte, kolla trailer eller nått. Om ja, kan berätta för er att Ridgewood känns lite som världen där Truman lever. Känns som allt finns inom 10-15 minuters avstånd från allt. Alltå från hemmet till E+M's elementry school, 10 min. Från hemmet till D's skola, 10 min, från E+M's till D's 10 min. Till sjukhuset, 10 min. Till Anna 10 min, till Amelie 15 min, till Garden 15 min. Ni fattar. (Obs! Alla avstånd är räknade i hur lång tid det tar att åka bil dit, såklart) Man kan räkna med lite småköer under rusningstrafik. Man möter polisbilar med jämna mellanrum, ibland stannar alla bilar exakt samtidigt (ja men typ) för en ambulans med sirenerna på. 
 
Glada familjer, flera aktiviteter för varje barn såsom fotboll, amerikansk fotboll, gymnastik och baseball, föräldrar som är engagerade i skolans välgörenhetsgrejer och playdates. Allt flyter på. 
 
Efter att ha sett lite andra samhällen nu känner jag att jag är så glad att jag kommit till Ridgewood, det är lite bekvämt att allt funkar så fint här. Själva town ser ut som på en film tycker jag, allt är städat och fint. Det finns lite olika diners, klädbutiker, restauranger och fik. Kan inte hitta många nackdelar med Ridgewood, bara att det finns för lite folk i min ålder (boys då alltså hehe), svårt att hitta parkering ganska ofta och att det är lite för långt ifrån New York (om jag ens får klaga på att det tar 40 min med buss?)

 

Kommentarer till detta inlägg:

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mitt namn?

E-postadress: (kommer inte att publiceras)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tackar!