SOL

När jag svängde förbi templet för att lämna ett brev träffade jag en dam på parkeringen, hon frågade vem jag var budbärare åt och om de gav mig betalt. Sneaky bitches här alltså som inte har mycket mer för sig än att kontrollera hur andra familjer sköter saker och ting. 
 
Tackar mamma och pappa för mitt supersvenska namn; 
Vanligt samtal mellan mig och främmande:
-Hi nice to meet you, I'm ....
-Nice to meet you too I'm Elin
-What did you say your name was?
-Elin 
-How do you spell that? 
-E L I N 
-Ajlin? 
-Elin
-I-lin?
-Yeah... 
 
Igår träffade jag några av min vmammas vänner och kom på mig själv med att ignorera frågan ''how are you'', kände mig som en riktig amerikan (nej). 
Vanligt förekommande här:
-Hi so nice to meet you again
-Hi nice to meet you again too
-How are you doing? 
-Good thanks you?
-.....(Inget svar alls, man svarar ju inte så ofta på how are you doing-frågan) 
 
Solat en del idag samtidigt som jag lyssnar på P3 dokumentärer, varför känns det som jag är på semester?


Kommentarer till detta inlägg:

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mitt namn?

E-postadress: (kommer inte att publiceras)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tackar!