Amerikanare...

Som jag redan skrivit så bryr sig amerikanarna mycket om sitt ursprung (ett av tusen exempel ''Jag är italienare'' betyder egentligen min mormors föräldarar är födda i Italien, ingen av senare släktingar har satt sin fot utanför USAs gränser let alone Italien). 
Ramlade över ett klipp med skådisen Jake Gyllenhaal. Dör lite. Han säger ''I'm half swedish''. Jag tänker: OMG WHAT?! *Googlar-Wikipedia*
Enligt wiki: Familjen har på fädernet svenska rötter och tillhör ätten Gyllenhaal nr 814. (<- LOL) Jake Gyllenhaals sista inhemskt svenska stamfader var hans farfars farfar Anders Leonard Gyllenhaal.
Hahahahahaha mest långsäkta EVER eller vad????
Är detta bara kulturkrock eller är detta så löjligt? Halv-något för mig är om en av ens föräldar är från ett land och en är från ett annat land??? 
Om min farfars farfar var från exempel Schweiz skulle jag då kalla mig halv schweizisk? Americans...

Kommentarer till detta inlägg:
Postat av: Irma

Hahah så jävla kul fattar precis vad du menar.

Så irri när man skriver och måste skriva vissa uttryck på engelska pga det finns inget bra svenskt alternativ, som tex let alone.

Svar: Haha ja är de samma i Australien?

Haha ja! Alla kommer tro vi är engelska-bratts (med språket) när vi kommer hem!
♡ Elin Eriksson, 19 år

2013-12-03 @ 06:08:27
Postat av: Kajsa

Hahahha ofta han ens har varit i Sverige:P

Svar: Haha ja tydligen :P
♡ Elin Eriksson, 19 år

2013-12-03 @ 09:45:18

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mitt namn?

E-postadress: (kommer inte att publiceras)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tackar!