Friend with a stranger

Sitter på Paramus Park (en mini mall mellan mig och garden typ) och läser (väntar på M) i körkortsboken (ja, jag försöker för jag vill ha ett kort, kommer säkert ta det i mars men skitsamma) och en person sätter sig vid mig, och säger "are you getting your driver license?" Förklarar för henne att jag är svensk au pair osv. Och hon blev förvånad över att jag inte var från USA då jag pratade perfekt engelska enligt henne *happy*. Ibland är man alltså galet bra på engelska men har hört från två andra att jag har mer accent än Dalia, och vissa hör ju direkt att man inte är inhemsk. Undrar om detta kan bero på 1. Vad man pratar om 2. Hur pigg man är 3. Vilket sinnestillstånd man är i? Tror min engelska är bättre vissa stunder än andra. Well well. 
Denna lady hade också vart au pair fast i Europa, Franrike, Tyskland och Italien. Så himla kul med folk som bara börjar prata med en sådär. "Whats your name I always get a kick out of the Nordic names". 
En av de bra sidorna av USA. 

Kommentarer till detta inlägg:

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mitt namn?

E-postadress: (kommer inte att publiceras)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tackar!