HEMKÄNSLA

 Igår efter IKEA spontan åkte jag, Tess, Amanda, Dalia och Johanna till BOOM en snabbis men jag var hemma vid 12, utslagen av flera veckor med för lite sömn. Så imorse vaknade jag strax innan elva, många härliga sömntimmar blev det!
 
En blandning av snö, lucia, och julbord gjorde att min hjärna inte var helt med på noterna i morse. Jag hör hockey ljud utan för min dörr och tror bestämt att det är pappa som sitter i vardagsrummet och kollar hockey, men när jag slår upp ögonen är jag i mitt amerikanska rum... 
Nyvaken öppnar jag dörren och där sitter älskade M och spelar sitt nya NHL spel som han fick i Hanukkah present. Han är ''ensam'' hemma (en sovandes au pair räknas ju inte). Men plötsligt kändes det väldigt hemma här, mer än vad det gjort innan, göööörskönt. Kollar ut genom fönstret (en stormvarning har utfärdats för området där jag bor, men när jag gick å la mig igår kväll visste jag inte när snön skulle börja falla)  och DET SNÖAR! Wie! Tycker det är svinmysigt och har inte varit såhär taggad på snö på väldigt länge! Det dåliga är att jag dessvärre är mer eller mindre fast i huset. (Min excitement över snön kommer försvinna cirka imorgon because of this) Bilen vågar/får jag inte ta då det inte finns vinterdäck här. Hoppas på att snö finns under julen men att det går att köra bil här och att bussarna till Nevvan inte får nervsammanbrott eftersom då får jag en väldigt ledsen syster. Och om snön försvinner så vill jag ha 10+ i Nevvan så vi kan gå där dagarna i ända. Så vädret, det är bara att välja. 
 
Eftersom jag är lite halvt fast har jag idag gjort följande:
1. skypeat med familjen som äter lördagsmiddag och slår in presenter och -detta gäller endast Kajsa- tror att hon ska bestämma vad som ska ske när jag kommer hem till Sverige igen, i augusti. Mysigt.
2. tvättat massa tvätt 3. dammsugit mitt rum. 
3. (Just nu) Äter frukost mums. Vill att barnen ska komma hem NU så jag kan ut och leka i snön med dem. (För det skulle väl vara lite konstigt om jag användt upp all snö på deras gräsmatta till att bygga snögubbar med när de kommer hem?)
 
Under en av våra ''flygresor'' denna vecka tog vi en mellanlandning vid Ridgewoods julgran som D gärna ville visa mig.
 

Kommentarer till detta inlägg:

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mitt namn?

E-postadress: (kommer inte att publiceras)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tackar!