New York

Efter en joggingtur och ''övningskörning'' med min värdpappa var det dax för New York. Åkte in med familjen (yes, sparade ca 9 dollar vilket var najs, blev avdroppad vid 92nd street och skulle till 42nd street så tog istället subwayn för första gången, helt själv, *stolt* för jag kom rätt med en gång!) Jag träffade min rumskompis från Au Pair-Academy, Carolin från Tyskland. Vi åkte till Central Park (börjar vid 59th street) och gick runt där ett tag, kollade lite baseball, volleyboll och fotograferingen av ett bröllop.
 
Central Park, kontraster kontraster. 
 
Vi åkte sedan ner till Union Square (14nd street) åt på en Wendy's och sedan gick vi upp Broadway och 7th ave & kom till 31st street 7th ave=hotellet där jag och Kajsa sov när vi var i Nevvan.
 
I live in America
 
Alltså åh.
 
Fick med Carolin till Starbucksen som låg mittemot vårt hotell, där jag och Kajon åt ett par gånger, på Carolins första Starbucks besök, gött.
 
Mocha Cookie Crumble Frappuccino
 
Vi fortsatte från 31st street till 42nd street=Times Square, där satt vi en stund innan vi var tvunga att åka hem. En riktigt kul dag var det!
 
Alltid lika crowded Times
 
Nu ska jag, ungarna och min vpappa kolla på finalen av Golden Cup (eller nått sånt, vill inte söka på namnet för då ser jag vem som vann  USA vs. Panama tror jag de var) som de bandat. 

Kommentarer till detta inlägg:
Postat av: Kajsa

Meeeen åhhhhh vill med!!

Svar: <3 <3 kom hit!
Elin Eriksson

2013-07-29 @ 09:34:11
Postat av: Pia

Åhhh vad kul! In till New York! Avis💋

Svar: Ja New york!! Awesome! :)
Elin Eriksson

2013-07-29 @ 09:42:06

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mitt namn?

E-postadress: (kommer inte att publiceras)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tackar!