Eleven laps 🏃

Drog till BF, en middle school i Ridgewood. Började med att gÄ tvÄ varv runt, benen kÀndes bra sÄ tÀnkte varför inte springa lite. 
Blev 11 varv pÄ bana 8 alltsÄ 5 kilometer, Efter 2,5 tog jag av mig skorna och sprang barfota för det kÀndes bÀttre. (Mamma vill du frÄga nÄn Solviking om vad som Àr bÀst att göra för att förebygga benhinninflamation eller för att bli av med det?) 
Det var sÄ skönt! Kunde springa i halvlÄnga byxor och ett linne, solen strÄlade och luften var perfekt!! 
Det grymma med denna bana Àr att benen verkar tygga det Àr ok underlag. Det dÄliga med denna bana Àr att den ligger vid en skola, dvs jag kommer troligen inte kunna springa pÄ vardagarna. 


 

Kommentarer till detta inlÀgg:
Postat av: Stefan

Lite SolvikingrÄd :-)

Pröva att stretcha framsidan av underbenen. Har du ont pÄ framsidan av underbenen sÄ Àr det sÀllan en inflammation. Det kan ofta bara vara senorna pÄ skenbenets framsida som fÄtt lite för mycket stryk av lite för mycket och lite olÀmplig trÀning.

SÄ hÀr stretchar du framsidorna.
Var uppvÀrmd innan och stretcha helst lÄrens framsida först.
SÀtt dig pÄ golvet ( ha en handduk eller nÄgot annat mjukt under) med underbenens framsidor mot golvet. Fötterna och tÄrna skall peka bakÄt.
Luta dig sen försiktigt bakÄt tills du kÀnner att det börjar kÀnnas pÄ framsidan av underbenen. Om det inte skulle kÀnnas nÄgot, sÄ gÄr det att lÀgga en ihoprullad handuk under tÄrna, för att fÄ mer hÀvstÄng.

Svar: Tackar sÄ hemskt mycket för tipset! Detta skall jag börja göra! Hoppas att det funkar :)
â–ș Elin Eriksson, 19 Ă„r

2013-11-27 @ 17:39:42
Postat av: Stefan

Är det bara senorna som blivit för korta, sĂ„ Ă€r det ett enkelt sĂ€tt att lösa problemet, annars fĂ„r du söka hjĂ€lp hos nĂ„n som kan mer Ă€n jag.

HĂ€lsa mor Pia :-)

Svar: Okej men dÄ hoppas jag pÄ att de Àr senorna som blivit för korta! Det ska jag göra, tack igen!! :)
â–ș Elin Eriksson, 19 Ă„r

2013-11-27 @ 22:40:07

Kommentera:

Namn:
Kom ihÄg mitt namn?

E-postadress: (kommer inte att publiceras)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tackar!