Söndagsskola

Jahopp då har man börjat ''skola''. Jag och Anna + måånga andra au pairer ska under 3 söndagar i Harmlem lära oss om Boston och i början av November ska vi åka dit över en helg, taggar Boston väldigt!! Men lektionerna... Kändes så drygt i morse när klockan ringer endast 30 minuter senare än en vardag, alltså 7.30. Funderade på att banga hela skiten. Varför ska man plugga här för??? Men vi kom iväg och från 10-4 hade vi lektioner, såklart hamnade vi i olika grupper. Men kom i samma grupp som 3 andra svenskar. Helt galet hur svenskkär man blivit sedan man kom hit alltså... haha. 
Så hur kändes det att gå på en lektion?? Jodå, inte så tråkigt som jag tänkte mig, med det sagt: jag slumrade ändå till under en film. Läraren är väldigt chill så hon brydde sig inte, skönt. Kan ju inte säga att såhär 4 månader (ofta det redan gått fyra månader???) efter studenten att jag överdrivet taggad på att plugga och lära mig saker igen... 
Harlem var ganska mörk om jag säger så helt sjukt tycker jag ändå att ett område blir helt nischat, men det var söndag vilket jag lärt mig idag betyder gospel och turister i Harlem=lugnt. 
Min vmamma bad mig dock att se ut som om jag visste vart jag skulle ta vägen då hon vet att det inte är ett bra område i New York. 
Kom nyss hem från Titos Burritos där tjejerna och jag åt middag. Nu lyssnar jag på Veronica Maggios nya platta, svenska är så fiiiint.

Kommentarer till detta inlägg:

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mitt namn?

E-postadress: (kommer inte att publiceras)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tackar!