Fredag!!

Barnen var galna igår (snälla, men galna), de behöver verkligen rutiner och skola. Ska bli skönt med helg efter denna dagen!
Lämnat av barnen på skolan slängt i eb tvätt och nu ska jag til gymmet!! WIE! Är dock trööött, sov med för mycket värme i rummet...
Ikväll ska jag göra en "mitzvah" (vet ej om de stavas så ens). Det betyder att jag gör en god gärning för någon (judisk person kanske). Jag ska putta på en man i rullstol till templet! Efter solnedgång på fredagen till solnedgången på lördagen ska judar egentligen inte arbeta, använda elektronik å lite sånna saker. Vissa går in för detta till 100% som barnens kusiner, men min familj gör inte det. Men nu när det är nån tempelgrej kan ite någon jude putta på hans rullstol=räknas som jobb, han själv kan inte heller=räknas som jobb. Hehe. Min vmamma tycker det är löjligt men hon kan ju inte bryta mot reglerna. 



Kommentarer till detta inlägg:

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mitt namn?

E-postadress: (kommer inte att publiceras)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tackar!