In the mood for adventures

Är nog hetsigaste människan alive just nu. Frågar vmamma om datum jag kan vara ledig stup i kvarten, som tur är är hon van vid resesugna au pairer så hon kollar gärna upp det fort. Tjatar på vänner att be dem kolla med sina vmammor och över använder expedia.com rätt hårt! 
Jag och Berglind (den isländska tjejen från au pair-skolan, håller på att snart boka vår resemånad, är så ÖVERTAGGAD att jag inte kommer kunna somna. Resan vi planerar att göra är med Trek America, ett företag som skapar road trips för unga, man åker i grupp med andra, kanske låter tråkigt men med tanke på att det är dyrt att hyra bil i USA om man inte är över 25 (tror de är 25 iaf) så är detta ett bra alternativ om man vill se mycket! Plus att man slipper köra bil mellan de sjuka avstånden som finns i USA. Minus med detta är att jag inte kommer till Hawaii, något som hade vart bra att beta av när man redan är så ''nära''. Men kommer få se så mycket av USAs västkust, hoppas det blir av!! Men många detaljer måste falla på plats. Touren vi (förhoppnnigsvis) ska på startar 23:e juli, 7.30 på morgonen så måste vara där dagen innan (startar i LA så måste åka 22 här ifrån), får inte ha med mig så mycket bagage så måste tillbaka till Ridgewood för att hämta det sen (204 dolls atm för att resa tillbaka från LA hit, så lite segt) men kommit på att det är nog bäst då man får välja datum man ska resa hem långt senare i år än vad jag behöver ha bokat denna resa, och man kanske inte får det datumet man exakt vill. Då har jag i alla fall någonstans att bo undertiden! Kommer med största sannorlikhet att bli en extra veckas jobb här, de dollarna lär mna ju ändå behöva så... hehe. Om allt går vägen med denna tripp är jag tillbaka i Sverige runt 7 augusti (om inte de ber mig jobba efter också, då kanske jag maxar och kommer hem 15:onde).
 
Vill vääääldigt gärna till Nashville av många olika anledningar:
*Ellen (förra au pairen) var där och minns att hon sagt att det var en riktigt värd resa.
 
*Nashville=Country=en av mina stereotypa bilder av USA=ett måste att se när jag är i USA.
 
*Vill se en ''cowboy'' stad/stat, any of the southern state will do, typ Alabama, Texas, Mississippi... Tennessee är definitivt en stat som känns som typiskt southern state men cool dialekt. (Nash ligger i Tennessee.
 
*Taylor Swift flyttade till Nashville för att uppfylla sin dröm (behöver jag ens skriva mer).
 
Har datum jag är ledig, men vill ju såklart ej åka ensam, det jobbiga och svåra med Au Pairjobbet är att lediga helger är det ont om och man får inte veta vilka om man inte frågar. Plus att man ska pricka in rätt helg med 1-2 andra personer....Måste hitta nån som vill lägga pengar på att resa med...HOPPAS verkligen att vi kan lösa nått datum så jag får se nått mer i vår i alla fall!!!!!!!!
 
Vill även till Chicago, Denver, Seattle, Miami... men det är bara att säga bye bye dreams, får bli en annan gång.. Hell, vill till alla stora städer i alla delstater. Nån som vill sätta in en miljon eller två på mitt bankkonto? Plz??

Kommentarer till detta inlägg:
Postat av: Frida

Åhh vill också så sjuuukt gärna till Nashville!!! Chicago är grymt! Bara varit här en vecka, but so far so good!

Svar:
Åh avis att du bor i Chicago!!!
Har börjat spåna med en tjej om att kanske åka till Nash men verkligen inget bestämt, vi kanske skulle kunna utbyta Facebook och se om vi kan lösa nått? :)
♡ Elin Eriksson, 19 år

2014-01-18 @ 03:54:10
URL: http://fridalavida.webblogg.se
Postat av: Frida

Men definitivt! Hade varit grymme! :D Mitt för och efternamn finns i min mejl-adress så det är bara att adda mig!

Svar: awesome:D
♡ Elin Eriksson, 19 år

2014-01-20 @ 04:12:26
URL: http://fridalavida.webblogg.se

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mitt namn?

E-postadress: (kommer inte att publiceras)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tackar!