Som på film

Gjorde ett ärende i en annan town, ca 10-15 min bort från Ridgewood, Westwood. Lämnade tillbaka två klänningar i en affär som heter Ginger, finns tre olika, en för barn, en för kvinnor och en för plussize precis bredvid varandra, jättefina små hus och allt såg ut som på film. 
Ni som sett exempelvis Pretty Little Liars, så som det ser ut i serien ser både Ridgewood och Westwood ut.
Likheterna mellan townerna är många, kreativiteten på gatunamn är liten;
Chestnut, Walnut, Hickory, Washington, Centry Ave, Lafayette... Alla finns i båda townerna, och alla dessa såg jag bara genom att åka genom "centrumet" Ja det är svårt att komma på nya namn till en town 10 min bort.. 



Kommentarer till detta inlägg:
Postat av: Jessica

Hej Elin!
Hittade din blogg på STS, kul att läsa om ditt Aupair år! ;) Jag ska själv åka, antagligen i juni, och är nu i matchningsprocessen. Igår fick jag en match med en judisk familj från New Jersey. Har för mig att din familj är judisk, så tänkte bara fråga hur det är med högtider och så? Firar de inte ex jul/thanksgiving på det "amerikanska sättet"? Jag älskar verkligen jul och så, och hade hoppats på turkey och allt det där, haha! ;)

Hade varit kul att veta! //Jessica

Svar: Hej och tack! :)
Ja min familj är judisk och de firar därför inte någon av de kristna högtiderna. Men de firar Thanksgiving (i alla fall min familj) och detta beror på att Thanksgiving är en amerikansk högtid och inte en kristen :) så vi hade en turkey och hela faderullan!

Min värdfamilj var borta över jul och nyår och min staterar här så jag kunde fira med henne. Min familj har nästan bara haft svenska au pairer och vetat vi gillar jul, så de hade till och med en liten plastjulgran som jag fick dekorera!

Genom att välja en judisk familj får man ju inte de kristna amerikanska traditionerna, men man får se en annan religons traditioner, vilket jag tycker är spännande! Fråga om de är kosher, vilket min familj är, det är typ en av de största "omställningarna" man får göra!
Lycka till!! :)
♡ Elin Eriksson, 19 år

2014-03-27 @ 08:40:57
Postat av: Jessica

Tack för svaret! :)
Jag ska Skypea med familjen imorgon, så då ska jag fråga dem lite. I sitt brev skrev de att de brukar gå till Synagogan vissa lördagar, men inte så mycket mer om sin religion, så får se hur mkt de "följer" alla regler ;)

By the way; gick du på Jensen i Göteborg? Tror jag känner igen dig lite! ;)

2014-03-28 @ 09:44:38
Postat av: Jessica

Tack för svaret! :)
Jag ska Skypea med familjen imorgon, så då ska jag fråga dem lite. I sitt brev skrev de att de brukar gå till Synagogan vissa lördagar, men inte så mycket mer om sin religion, så får se hur mkt de "följer" alla regler ;)

By the way; gick du på Jensen i Göteborg? Tror jag känner igen dig lite! ;)

Svar: Hej igen!
Lycka till med Skypeningen, ett tips: fråga om de har haft/har au pair, hur barnen känner inför att en ny kommer/den gamla åker, föräldrar gillar när man pratar mycket om deras barn! Om det känns bra kan man i andra Skypeningen fråga lite mer om man får tillgång till bil, semester, curfew...

Ja det gjorde jag! Du med eller? Klass, år? :)
♡ Elin Eriksson, 19 år

2014-03-28 @ 09:44:39
Postat av: Jessica

Tack för tipsen! Det är ju så mkt man undrar så man vet inte riktigt vart man ska börja...Men fick en riktigt bra känsla bara genom deras brev, så jag hoppas att de är en bra familj! :)

Haha, tyckte att jag kände igen dig så chansade på att det var från skolan! ;) Jag går sista året på Jensen nu, i SP11D. Gick ju på Näckros förra året, men nu har vi flyttat ihop med den på Kungsportsplatsen. Det är inte alls lika mysigt, och dessutom har de tagit bort matkorten, så det är inte alls lika bra längre! Tur att detta är sista året..! Men lärarna är ju grymma, jag har Matilda Sörenson som coach! :)
Tack för dina svar!

Svar: Varsågod:)
Haha! Jag är riktigt glad över att jag fick ta studenten innan det blev så dåligt:(
♡ Elin Eriksson, 19 år

2014-03-28 @ 18:21:56

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mitt namn?

E-postadress: (kommer inte att publiceras)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tackar!