Some of Ridgewood in Gothenburg♥

Det känns lite konstigt att Tess och jag är på samma sida av atlanten, men ändå ''fel'' sida..
Träffade Tess idag för en frukost innan hon åkte tillbaka till Stockholm

Att vara i Sverige

Det är så skönt att vara hemma. Men ändå så konstigt. Vill bara prata om om mitt liv i Ridgewood å tror nästan att jag ska tillbaka snart. Saknar New York.
Skrev på en kompis logg på Facebook idag, "i närheten av Sävedalen" istället för "i närheten av Ridgewood" och det kändes tråkigt. Det slog mig precis att jag måste ändra vilken stad jag bor i nu också...

Det känns konstigt att prata svenska bland folk, alla förstår ju vad man säger? Jättejobbigt ju. Allt är mycket dyrare här, det suger, speciellt när man inte jobbar än..

Engelskan smyger sig in i meningarna i form av små ord; "Like", "sorry" & "thank you".

Märker att jag är i Sverige för hösten har börjat smyga sig hit (precis samma vecka som jag kom hem, jarååå). Alla är så fina å har fina kläder och bilar stannar när man står vid övergångsställen och sorgliga låtar på radion...

Nu nu ska jag äta en svensk frukost, ja va gott!!

HEMMA

Amanda! Här har du lite läsning så Ridgewood inte blir för ensamt❤️
Skönaste ever. Hunnit träffa 4 saknade vänner och 3 saknade familjemedlemmar.
Idag ska jag åka till min kompis land ( Oscar i Florida du vet) för lite häng.

Mitt handbagage ...

USA ❤️

Orkar inte ens skriva hur jobbigt det var att säga hejdå till barnen, vmamma och Amanda. Men nu är det gjort och jag sitter på flygplatsen.
Glömde min jeans jacka och kofta i Hs bil så ska be Ellen ta med de hem när hon är kommer på besök till Ridgewood senare i veckan... Men så SEGT.

En snäll kvinna hjälpte mig med biljetten då den inte ville samarbeta med mig vid in-checkningen. Hon var så förvånand över min grymma amerikanska engelska. (Det är ok att skryta)

En snäll kille har låtit mig dela wifi från hans telefon. Så kan uppdatera här å kolla runt på nätet lite. Så pratat lite med han och helt plötsligt kom en gubbe å satte sig bredvid honom. De va visst hans pappa å han ba "låter du henne dela wifi med dig?"
"Yeah hon behövde det"
"Det är bara för att hon har blå ögon"
*killen skäms*
*Paret mitt emot skrattar å säger: jag har med blå ögon och jag fick inget wifi!*

Ska embracea vänligheten och ärligheten för en sista gång nu. Hemma om 13,5 timmar typ. Orkar inte så galet.

Bye

Det känns så overkligt. Ligger i min säng i mitt rum som bara är mitt några timmar till. Har ätit sushi med familjen och några familjevänner. Sagt hejdå till en av mina favorit familjer (barnens faster och kusiner) och sagt hejdå till min vpappa. Imorgon är han redan ute ur huset när jag vaknar.  Ska upp tidigt imorgon för att vara med barnen en sista morgon innan jag ska säga hejdå till dem när de kliver på sin campbuss. Kommer inte klara av det särskilt bra. Är beredd på att förlora cirka 2 liter vätska i form av tårar.
Fick ett Tiffany & Co. armband av familjen ❤️
M stod i min dörr när jag packade och bara tittade. " I cant believe you're leaving". Sen gav han mig en bamsekram. Fy fan vad jag kommer sakna ungarna.

Sista

Sista allt just nu. Ätit cheesecake å kollat bio med Amanda. "Boyhood" så grym.
Nu är vi i town å bara väntar ut tiden. Snart ska jag ha en sista middag med familjen. Fyfan.
😭 denna ska familjen få

Home

Känns så konstigt att vara hemma i Ridgewood igen. Jag behövde ju inte jobba idag så gick upp strax innan barnens buss kom så jag kunde se dem lite idag och nu har jag och H suttit i en timma å pratat om ditten å datten.
Ska åka in till New York med Amanda idag❤️😍

Red eye flight

VARFÖR tänkte jag "om jag tar sista flyget ut så sover jag på hela och är redo för en ny dag i Ridgewood :D"
När jag aldrig kan sova på flygplan för flygplan är för intressanta + det är inte bekvämt att sitta å sova.
Man kan ju tycka att efter 2 veckor i en van borde jag vara expert på att hitta en bekväm ställning att snooza på men nej!
Snooza kanske i 20 min å sen va jag vaken. Från 11.40 på kvällen till cirka 8 på morgonen eastern time. Nu är klockan 4.25, powernappat en timma; tror att jag ska svimma vilken sek som helst.

Väntar på barnens campbuss!!
Amanda hämtade mig och var med mig under tiden jag packade. Sedan gjorde jag ett sista ärende åt familjen, köpte lite mackor tills ikväll. Ska passa barnen ikväll, mest E då pojkarna ska på en match. Ska bli mys. Imorgon: new york.
Om inlägget e konstigt så skyller jag på jetlagen.

Not alone!

Ramona från Schweiz kom tillbaka tilö hotellet efter en dag i Hollywood. (jag vågade inte åka in då köerna tillbaka till hotellet kan ta timmar)
Så nu ska jag handla lunch/middag på mataffären mitt emot hotellet och sen hänga på hennes rum tills jag måste åka! Wie

Ensam i Los Angeles

Sa hejdå till de sista från touren imorse och till Berglind för två timmar sedan. Sitter ensam vid hotellet och läser en bok. Vill bara hem hem hem nu. Så avundsjuk på Bergie som åker imorgon och på att Tess landar i SVERIGE samtidigt som jag boardar mitt flyg till New York. (Nog coolaste flyget jag flyger ever LA/NYC, förutom det för två veckor sedan.)

Touren har varit hur grym som helst. Det var så jobbigt att säga hejdå till alla fina människor. De man hängt med i två intensiva veckor kommer man nu kanske aldrig mer att träffa. Det är galet. Vår ledare var SUPER. Hennes 5e år som Trek-ledare. Hon bor bokstavligen i vanen stor del av sin tid, resten på hotell/hostel/camping-platser. Hon har inga mer ägodelar än det hon har i sina 2 resväskor. Hon har inget hem. Hon är cool och jag hade ALDRIG pallat det i 5 år. Men oh boy va mycket hon sett och får uppleva.

Rätt skönt att få vara ensam ett tag nu efter dessa veckor, hinner samla tankarna.
Pratat med Amanda i telen, henne får jag träffa imorgon❤️ Vet att jag inte kommer ångra att jag strannar över helgen i NJ/NYC men just nu är jag KLAR och vill sitta på flyget hem till Sverige.

❤️❤️

Så sista dagen på touren var kommen. Vi åkte från San Diego till Santa Monica som ligger nära LA.
Sååå fint!! Om ni vil besöka västkusten så rekommenderar jag Santa Monica för beachen och shopping.

😭 kommer sakna de fina vännerna i vanen.

Last day

Sista dagen på touren och idag kommer jag därför behöva säga hejdå till de flesta i gänget. Har lärt känna så många roliga och fina människor under denna touren så det kommer bli så tråkigt.
Jag och Bergie stannar en extra natt på hotellet och jag åker hem seeent onsdagkväll.
Snart ska vi lämna San Diego och åka tillbaka LA. Vi ska vara på stranden vid Santa Monica idag och sen kommer vi till hotellet vid 17 där vi ska säga hejdå

San Diego!

När vi kom fram till San Diego gick vi direkt till stranden. Jag, Katie och Rosie badade i de höga vågorna, det var så kuuul! De har en vattentålig kamera så många ursnygga pics tog vi bland vågorna.
Jag och Bergie köpte mat från 7eleven. Inte mycket pengar kvar nu...
Sedan var det dags för quiz på hostlet, jag, Katie, Rosie och Imy (en av de två killarna från touren) var i samma lag. Gissa vilka som vann?? VI SÅKLART! WIHO!
Nu är det dags för sömn innan en dag på stranden väntar i San Diego!

Åsnor

Åter igen i vanen. Mår bättre idag i halsen men är så täppt i nästan.. Väcker alla var femte minut med mina snytingar.
Från Grand Canyon åkte vi till Laughlin, men vi stannade i en liten town på vägen spm heter Oatman. En town som också tillhör Route 66. Denna town var mycket speciell, åsnor går fria på gatorna och man får mata dem och klappa dem. (Äckligt!!)
Vid lunchtid har invånarna en liten show, där de är utklädda till cowboys och "skjuter" varandra med pistoler.

Vi övernattade på ett hotell i Laughlin och nu är siktet inställt på San Diego där två nätter skall spenderas. Vi kommer fram om cirka 4,5 timmar och då ska vi till stranden.
Så söööt

Dag 11

Redan inne på elfte dagen, och vi ska till en liten town i Nevada som heter Laughlin där vi ska bada i Colorado River och sova en natt innan vi ska till San Diego 2 nätter, sen tillbaka till LA en natt och sen åker jag hem till Ridgewood sent på kvällen/natten, kommer fram torsdag förmiddag, och åker hem-hem till Göteborg på måndagen!!😁
Nu ska jag packa ihop det sista och äta frulle. Pöss
Bye Grand Canyon

Min profilbild

♡ Elin Eriksson, 20 år

Den 15 juli 2013 flyttade jag till USA för att jobba som Au Pair i en mysig town vid namn Ridgewood i delstaten New Jersey. Bor 30 minuter från New York City och jobbar i en familj med två pojkar, D 13 år, M 11 år och en tjej E 8 år. Denna blogg är till för att de som vill ska få läsa om vad jag får uppleva under mitt år i USA. Kommentera gärna!